ویژه

معرفی خانه خلاقیت طاقه چیان

0
Please log in or register to do it.

معرفی خانه خلاقیت طاقه چیان

تاریخچه برند

(TAGHECHIAN Crative House) برندی با اصالت ایرانی است که در ایران با نام تجاری خانه خلاقیت طاقه چیان شناخته می‌شود. این برند با محوریت هنر و فرهنگ در شاخه‌های مد و جامه، زیورآلات و آرت دکور فعالیت دارد. مبنای اصلی ما در این مجموعه، تولید و ارائه محصولاتی است که علاوه بر کاربردهای رایج آنها، با استفاده از همنشینی رنگ و  نقش و حروف، هر محصول دارای ارزشی مشترک و انسانی باشد تا بتواند، مفاهیم عمیق و زیبایی‌های یک اثر هنری را در بر گیرد. خانه خلاقیت طاقه چیان، چندی است جامعه مخاطبان خود را شناخته و بازخورد خوبی از آنها دریافت کرده  است. هیچگاه خود را در مقایسه با برندهای دیگر قرار نداده، اما همواره در تلاش بوده تا جایگاهی خاص در میان سایر برندها برای خود ایجاد کند. انتخاب این رویکرد در دنیای شلوغ و پر از رقیب مد با انبوهی از پوشیدنی‌های متنوع که همواره در تیراژهای میلیونی در جریان‌اند، جسارت و عشقی بی‌پایان به هنر را می‌طلبد. در حقیقت ما در خانه خلاقیت طاقه چیان سعی بر این داریم با ارائه سبکی متفاوت، مخاطبانمان بتوانند بازتاب هنر و فرهنگ را نه‌تنها در قاب تابلوهایی در نمایشگاه‌های هنری، بلکه در جریان زندگی حس کنند.

گروه‌های کاری ما به سه بخش مد و جامه، زیورآلات و آرت دکور دسته‌بندی می‌شوند.

گروه مد و لباس

به دنیای رنگی ما خوش آمدید!

اینجا تابلو هایی که از موتیف، شعر و ادبیات و فرهنگمان نقش می‌زنم را در قالب پوشیدنی ری‌دیزاین می‌کنیم. ما معتقدیم هر اثر قصه‌ای دارد؛ بنابراین در بخش مد و جامه ما همه چـیز بر مبنا شـعر، ادبیات، قصه و تصویرسازی شکل‌گرفته است و تلاش ما بر آن بوده است که این قصه‌گویی در بستر شور و اشتـیاقِ چگونه بودن معـنا بگیرد، چرا که هر ذهن و نگاهی به این رنگ روح نیـاز دارد. زندگی در شهرهای بزرگ گاهی خاکستری است، هر آنچه (زیبا) دیده‌اید، وامـدار هـنر است.

گروه زیورآلات

ضیافت رقص حروف در قالب زیورآلات

در طراحی‌های این گروه، آویز، پلاک یا هر زیوری نقشی متفاوت‌تر از ظاهر و ارزش مادی آن بر عهده دارد. خانه خلاقیت طاقه چیان نقش یک نام یا ترکیب عاشقانه نام‌ها، شعر و کلامی در دل را زیور و زینتی می‌سازد تا آغازگر افسونی با جان‌مایه عشق باشد و اثر خلق شده را با احساس به وحدت برساند. هم‌نشینی سنگ‌های قیمتی با طلا و نقره همراه با طراحی و طنازی حروف کنار یکدیگر اثری متفاوت می‌سازد که مخاطب به‌خوبی می‌تواند تفاوت آن را حس کند و زیبایی‌های آن را درک بنماید.

گروه آرت دکور

در این گروه شما نظاره‌گر تابلو های کالیگرافی، نقاشی، حجم و مجسمه، قالیچه، کوسن و مبل هستید. چینش و ترکیب حروف و نقوش؛ همچنین ریخت‌شناسی کلمات و بررسی تناسب آنها با معنا، جز لاینفک نگـاه و طراحی‌های دکـوراتیو خانه خلاقیت طاقه چیان است. ما معتقدیم “همه چیز نیاز به طراحی دارد” چرا که فارغ از جنس و متریال مصرفی و کاربرد آن؛ ارزش واقعی کالای طراحی شده، به هنر، اندیشه و زمانی است که برای آن صرف می‌شود.

داسـتان مــدیر خلاقیت

مهـدی طاقه‌ چـیان

متولد 1360 و دانش‌آموخته هنر است. در سال‌های ابتدایی دهه هشتاد تجربه طراحی گرافیک را داشت، وی پس از یک دهه فعالیت مستمر و ارائه سرویس‌های متنوع گرافیک تبلیغاتی برای برندها به طراحی و تولید تابلوهای دکوراتیو نقـاشی و کالیگرافی روی آورد. از همان سال‌ها ایده طراحی و تولید محصولاتی را در سر داشت که از قالب تابلو و آثار هنری از دیوار و دکور وارد جریان واقعی زندگی شوند. رفته‌رفته ایده‌ها رنگ جدی به خود گرفتند و لاین زیورآلات در شاخه‌ای بی‌سابقه یعنی بازی با موتیف‌ها و حـروف خلق شد و توانست به سرعت نظرها را به خود جلب نماید و جایگاه محبوبی در میـان هدایــای گران‌قیمت نزد مخـاطبیـن جـدیـد باز کـند و پس از گـذشت هشـت سال ســابقه  و شـناخت این زیورآلات دوست‌داشتنی پوشیدنی‌ها را مفهـوم دیگری بخشید. پوشیدن لباسی که از دل نقاشی و گرافیک زاده شده خط کلی تولیدات منحصربه‌فردی شد که مخاطبان خاص خودش را از اهالی هنردوست جذب کرده است.

شخصیت برند

آرتیست

او به ادبیات و شعر علاقه‌مند است و حس درک بالایی دارد. اصول و روابط ایجاد شده در راستای تکریم انسانی برای او بسیار حائز اهمیت است. خوش‌رو و مهربان است و در کنار زبان خوشایند، شونده خوب و قابل‌اعتمادی است به‌گونه‌ای که در مواجهه با او حس صداقت و بی غل و غشی را به‌سرعت از او دریافت خواهید کرد و به طور حتم نه‌تنها دوست دارید به داستان‌هایش گوش سپارید؛ بلکه علاقه‌مند می‌شوید تا حکایت خودتان را نیز تعریف کنید. کافه گردی، سینما، تئاتر و کنسرت از تفریحات موردعلاقه است و از گالری گردی و سفر به اماکن خاص و ریشه‌دار حس خوبی دریافت می‌کند. حتی در نامتعادل‌ترین شرایط نیز به دنبال وجهی از مخاطبش می‌گردد که قابل‌احترام است تا بتواند با او ارتباطی مؤثر برقرار کند. بااصالت و صلح‌جوست. اهل شوخی‌کردن است. روابط‌عمومی قوی ولی محدودی دارد، به‌عبارت‌دیگر اجتماعی به مفهوم عام نیست؛ اما اجتماع‌گریز هم نیست! به دنبال مفهوم خاصی از روابط علاقه‌مندی است و در جستجوی گردهمایی‌های خاص‌تری از عموم جامعه است. او عاشق حیوانات و فرد طبیعت دوستی است.

لحن برند

ساده و صمیمی سخن می‌گوید.

همواره در دسترس است.

قابل‌اعتماد است.

در اینجا همیشه یک (تیم) صحبت می‌کند.

بین منطق و احساس، همواره احساس را برمی‌گزیند.

با تصمیمـات و عملکردش دنیایی از رؤیاها و آرزوها را بیان می‌کند.

ارزش ویژه برند

چشم‌انداز

شرکت در نمایشگاه‌های هنری در جهان و معرفی خود به علاقه‌مندان و مخاطبین. توسعه و ایجاد پایگاه‌هایی در کشورهای دیگر از جمله ترکیه و برخی کشورهای خاورمیانه، اروپایی و آمریکا. (بدیهی است در راستای رسالت خود، طراحی و ارائه محصولاتی با تأثیر از فرهنگ و هنر کشورهای دیگر را نیز در نظر خواهیم داشت.) راه‌اندازی گالری‌هایی که افراد با مراجعه به آنجا تنها به‌قصد خرید یک پوشش نمی‌آیند؛ بلکه به دنبال تجربه‌ای متفاوت از پوشیدنی‌ها و کشف مفهوم و داستانی مشترک‌اند که نیاز جامعه کنونی و خاکستری مدرن امروزی است. ارائه و معرفی جهانی برند، با تکیه بر توانایی تنوع در طراحی، توسعه یک زبان و پویش نمادین در قالب یک استایل به‌عنوان تجربه‌ای نو.

بایدها و نبایدهای ما

ایجاد کرامت، احترام و ارزش‌های انسانی از اصـول ما هم برای کارکنان و هم برای مشتریانمان است. مشتریان ما باید تجربه حس یک خرید خوب متفاوت و ارزشمند توأم با احترام را در گالری‌های ما تجربه کنند. این مهم میسر نمی‌شود مگر با رعایت آیین‌نامه توسط فروشندگان. ما متعهد به احترام به مخاطبان خود هستیم، هم از حیث طراحی که تمام تلاش طراح در راستای انتقال مفاهیم والاست تا تولید که متفاوت و خاص و درعین‌حال کاربردی باشد، چه به‌صورت خدمات فیزیکی در گالری‌ها توسط فروشندگان چه موارد دیگر مانند پاسخگویی در اینستاگرام توسط ادمین‌های ما. برخی دیگر عبارت‌اند از؛ داشتن صداقت در حین ارائه خدمات، معرفی محصولات، اشعار و مفاهیم آن از طریق شناسنامه‌های ضمیمه شده به آثار، بررسی محصولات از لحاظ کیفی  قبل از ارسال و تحویل به مشتری، احترام به مشتری در دادن کاتالوگ، بسته‌بندی محصولات، توجه به تمام موارد مهم در زمان تحویل به‌صورت حضوری یا فروش از راه دور از طریق پست / پیک.

مأموریت

خانه خلاقیت طاقه چیان می‌اندیشد برگی رنگین را به کـتـاب بـزرگ دنیــای فــشــن اضافه کـــند. ما سعی داریم محصولاتی با محوریت هنرهای مفهومی و با کاربردی عمومی و راحت همچون لباس و زیورآلات تولید کنیم که برای مخاطبان حس ارزشمندی ایجاد کند و آنها ما را در روایت داستان‌هایمان همراهی کنند.

بسته‌بندی

در راستای احترام به مشتری، چه در قـالب هـدیه چه اسـتفاده شخصی کلیه محصولات ما در بسته‌بندی‌های مخصوص خود کالا از مینی اسکارف در کوچک‌ترین قوطی گرفته تا پالتو و بالاپوش‌ها و کالاهای بزرگ دیزاین، تولید و داخل شاپینگ بگ ارائه می‌شوند.

ارزش های کلیدی ما

مسئولیت اجتماعی

فعالیت‌ها

ما سعی داشتیم تا با به‌وجودآوردن تعامل در واحد تولید میان مجموعه ما و کارگاه‌های کوچک نوپا به این کارگاه‌ها در توانمندسازی برای تولید محصولات یاری رسانیم. مجموعه ما برای حفظ اکوسیستم و محیط‌زیست در حد توان تلاش‌هایی داشته است که عبارت‌اند از:

استفاده از تکنولوژی روز و طراحی الگوها با نرم‌افزار باعث می‌شود تا ما الگوها و برش‌هایی با حداقل دورریز داشته باشیم. ما با ایجاد کمپین زن و زمین از مخاطبان خود خواستیم تا اگر از بسته‌بندی‌های ما برای مصارف دیگر خود استفاده نمی‌کنند آن‌ها را به ما بازگردانند تا دوباره به چرخه طبیعت بازگردند و مصرف شوند. ما نیز در قبال همراهی مخاطبینمان برای آن‌ها کد تخفیف و هدایا و گیفت‌هایی در نظر گرفته و به نامشان نهال‌هایی شناسنامه‌دار در طبیعت کاشته‌ایم. برگزاری ورکشاپ‌های کوچک برای کودکان علاقه‌مند به حوزه طراحی و تشویق آنان به یادگیری هنر بااصالت ایرانی. ما همچنین طرح حمایتی (چارپایه) طرحی برای حمایت از بانوان سرپرست خانوار را در برنامه‌های خود داشته‌ایم. در این طرح ما رگالی از گالری‌هایمان را برای ارائه هنرهای این بانوان مانند سوزن‌دوزی، گل‌دوزی و… در اختیارشان قرار دادیم. لازم به ذکر است که این کار سخت (پروسه رساندن مواد خام به نقطه‌های دورافتاده، پیگیری، دوخت و …) با همکاری و جدیت NGOها میسر شده است.

جایگاه در هرم خرده فروشی فشن

ایونت‌ها

شرکت در فشن شو هفته مد ایستان مد

نمایشگاه ایستان مد 2022

نمایشگاه هنرمندان IAAF استانبول 2022

نمایشگاه ART ANKARA  آنکارا 2023

نمایشگاه بین‌المللی تهران / اصفهان 1398

نمایشگاه طراحان لباس تهران / تالار اجلاس 1398

برگزاری ده‌ها نمایشگاه شخصی و گروهی در تهران و دیگر شهرهای ایران

دو بار شرکت در گردهمایی طراحان ام زون 99-1398

طبقه بندی مخاطب

افراد علاقه مند به هنر و ادبیات

دارای ارتباطات عاطفی قدرتمند

اهل تئاتر، سینما، موسیقی و سینماگردی

عاشق سفر های خارجی

دارای بینش و اهل مطالعه

میانگین سنی بین ۲۵ تا ۴۵ سال

تقسیم بندی جنسیتی:

۹۶ ٪ بانوان و  ۴٪ آقایان

شعب

شعبه ۱: رویال سعادت‌آباد خانه خلاقیت طاقه چیان

شعبه ۲: پارک سنتر فرمانیه خانه خلاقیت طاقه چیان

مدیـران خانه خلاقیت

مؤسسین خانه خلاقیت

مهدی طاقه چیان

مهدی مشایخی

مدیـران ایـران

نازیلا غزنوی

ندا کفائی

نرگس ترابی

مدیـر ارتبـاطات کانادا

آیدا طاقه چیان

مدیـر ارتبـاطات ترکیـه

منصوره صمدی

راه‌های ارتبـاطی

مرکز خرید رویال – گالری سعادت‌آباد

مرکز خرید پارک سنتر – گالری فرمانیه

وب‌سایت‌ها: www.mehditaghechian.com / www.tegedesign.com

اینستاگرام ما:mehditaghechian.fashion@

تورنتـــو: 33 11 558 778 1+

استانبول: 700 72 00 501 90+

تهــــران: 615 08 07 912 98+

دفتر مرکزی: 8 – 77 20 69 88 21 98+

روز شیراز و معرفی آثار برگرفته از اشعار حافظ شیرازی
روز بزرگداشت سعدی و معرفی آثار الهام گرفته از اشعار سعدی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *